مقالات

شناخت انواع پارچه مانتو اداری

با توجه به تنوع پارچه که برای مانتو اداری وجود دارد، ممکن است انتخاب مانتو بر اساس پارچه برای شما کمی گیج کننده باشد. فاکتورهای مهمی وجود دارد که باید آن‌ها را به هنگام انتخاب پارچه برای مانتو اداری در نظر بگیرید. در ادامه انواع پارچه مانتو اداری را معرفی خواهیم کرد. از جمله فاکتورهای مهم می‌توان به رنگ، جنس، بافت، راحتی و موارد دیگر اشاره کرد. لباس فرم یا مانتو اداری به کارکنان اعتماد به نفس بیشتری می‌بخشد، از سوی دیگر نشان دهنده برند کسب و کار خواهد بود. بنابراین هنگام انتخاب پارچه مناسب برای مانتو اداری، ابتدا باید نیازهای خود را در نظر بگیرید.

شناخت انواع پارچه مانتو اداری

پارچه فیونا

از انواع پارچه مانتو اداری و محبوب می‌توان به پارچه فیونا اشاره کرد. ویژگی‌های پارچه فیونا باعث شده است تا آن را برای دوخت لباس رسمی از جمله مانتو اداری انتخاب کنند.

خوش دوخت بودن پارچه فیونا

از مهمترین ویژگی‌های این پارچه می‌توان به حالت کشی آن اشاره کرد. شستشوی آسان، عدم آبرفت و ضد پرزدهی این پارچه را بسیار خاص و منحصر به فرد کرده است. با توجه به اینکه این پارچه بسیار خوش دوخت است، مانتو اداری در نهایت بسیار خوش فرم و زیبا خواهد شد.

انواع پارچه مانتو اداری

پارچه فیونا تنوع رنگی بالایی دارد

تنوع رنگی بسیار بالا، لطافت و نرمی از دیگر ویژگی‌های این پارچه است. تنوع رنگی کمک می‌کند تا مانتو اداری را بر اساس برخی از فاکتورها از جمله هماهنگی با برند، در رنگ‌های مختلف انتخاب کنید. برای کسانی که به دنبال مانتو با پارچه لطیف هستند، پارچه فیونا از لطافت و نرمی خوبی برخوردار است و با لمس دست می‌توانید نرمی را به طور کامل احساس کنید.

وزن سبک انواع پارچه برای مانتو اداری

با توجه به ضخامت و بافتی که پارچه دارد، می‌توانید مانتو دوخته شده از این پارچه را در تمام فصول استفاده کنید و این به معنای صرفه‌جویی در هزینه‌ها برای خرید مانتوهای متعدد است. بافت پارچه به گونه‌ای است که جزو پارچه‌های سبک وزن به شمار می‌آید، این موضوع کمک می‌کند در تابستان با انتخاب این مانتو دچار تعریق نشده و به هنگام کار کردن دچار خستگی نشوید.

طول عمر بالا انواع پارچه مانتو اداری

در میان انواع پارچه مانتو شلواری اداری، پارچه فیونا استحکام و طول عمر بالا دارد. با توجه به اینکه در محیط کار باید ساعت‌های طولانی مانتو به تن داشته باشید، بهتر است پارچه‌ای را انتخاب کنید که از استحکام بالا برخوردار باشد، پارچه فیونا بسیار مستحکم است و در طولانی مدت دچار آسیب نخواهد شد. با توجه به بافتی که پارچه دارد در برابر سایش و پارگی نیز از مقاومت بالایی برخوردار است.

پارچه بزیاق ترک

پارچه بزیاق ترک

در میان انواع پارچه مانتو اداری، از پارچه‌های پرطرفدار می‌توان به پارچه بزیاق ترک اشاره کرد.

عدم پرزدهی

از مهمترین مشخصات این پارچه می‌توان به بافت ریز آن اشاره کرد. در برابر شستشو از مقاومت بالایی برخوردار است و عدم حساسیت برای پوست و عدم پرزدهی از دیگر ویژگی‌های این پارچه به شمار می‌آیند. اگر باید متناسب با محیط کار، یک مانتو با رنگ مشخصی را بپوشید، قطعاً می‌توانید مانتو با رنگ مورد نظر خود را در طیف گسترده رنگ‌های پارچه بزیاق ترک به راحتی پیدا کنید.

پارچه بزیاق ترک

مناسب برای تمام فصول

مانتو اداری با پارچه بزیاق ترک را می‌توانید در تمام فصول استفاده کنید. چروک نمی‌شود و اتوکشی آن نیز بسیار آسان است. از مقاومت بالایی برخوردار است و دچار پارگی نمی‌شود. با توجه به سبک بودن پارچه، در فعالیت شما در طی روز خللی ایجاد نمی‌شود.

پارچه فاستونی

پارچه فاستونی

در گذشته بیشتر از پارچه فاستونی برای دوخت لباس مردانه استفاده می‌شود، اما ویژگی‌هایی که این پارچه دارد، امروزه برای لباس بانوان به خصوص برای مانتو نیز از این پارچه استفاده می‌شود. پارچه فاستونی که برای لباس زنانه استفاده می‌شود نرم‌تر، سبک‌تر و لطیف‌تر است. از این رو مانتو اداری با این پارچه می‌تواند بسیار شیک و جذاب باشد. آنچه باعث شده است که پارچه فاستونی را برای مانتو اداری انتخاب کنند، بافت عالی،  ایستایی خوب و خوش دوخت بودن پارچه است.

ترکیبی از پشم و پلی استر

پارچه فاستونی ترکیبی از پشم و الیاف مصنوعی است و در کیفیت‌های مختلفی تولید می‌شود. درصد پشم و الیاف مصنوعی می‌تواند کم یا بیشتر شود که هرچه میزان پشم بیشتر باشد، پارچه لطیف‌تر خواهد بود، اما چروک شدن آن نیز افزایش پیدا می‌کند. می‌توان این پارچه را کاملا از پشم انتخاب کرد، این پارچه‌ها وزن بالاتری دارند و دوخت مانتوی آن‌ها نیز سنگین خواهد شد. اما اگر پارچه فاستونی تنها از پلی استر باشد، دوخت مانتو اداری وزن کمتری دارد و میزان چروکی شدگی آن نیز بسیار کمتر خواهد بود.

پارچه فیونا

پارچه کتان

از دیگر انواع پارچه مانتو اداری، پارچه‌های کتان هستند.

مناسب فصل گرم

مانتوهای اداری که با پارچه‌های کتان دوخته می‌شوند، برای فصول گرم سال بسیار مناسب هستند. پارچه کتان می‌تواند با عبور هوا، از گرم شدن شما جلوگیری کند. باید یک نکته را خاطر نشان کرد که پارچه کتان قابلیت چروک شدگی دارد. می‌توانید با توجه به سلیقه خود این پارچه را در انواع ضخیم، نازک و مجعد انتخاب کنید. پارچه‌های کتان شباهت زیادی به پارچه‌های پنبه‌ای دارند.

شستشوی آسان

از مهمترین ویژگی‌های این پارچه می‌توان به شستشوی آسان و مقاومت بالا اشاره کرد. معمولاً پارچه‌های کتان جزو پارچه‌هایی به شمار می‌آیند که آبرفت را باید برای آن‌ها در نظر گرفت. پارچه کتان نیز در انواع مختلف کریستالی، صابونی، کاغذی، نخی، پنبه‌ای طراحی و تولید می‌شوند که هر یک از آن‌ها برای مانتو می‌توانند انتخاب مناسبی باشند. ویژگی کشسانی، مقاومت در برابر پوسیدگی، مقاومت در برابر مواد شوینده، از دیگر مزیت‌های این پارچه برای مانتو اداری است.

پارچه کرپ

پارچه کرپ

از دیگر انواع پارچه مانتو اداری، پارچه کرپ را می‏توان نام برد. از گذشته تا به امروز پارچه‌هایی کرپ جزو پارچه‌های مناسب برای مانتو اداری شناخته می‌شوند. با توجه به نرمی که دارند، مانتو بسیار خوش فرم دوخته می‌شود.

دوام بالا پارچه کرپ

پارچه‌های کرپ از متریال‌های مختلف از جمله پشم، نخ، ابریشم خام، پلی استر یا ریون تولید می‌شوند. بنابراین پارچه کرپ با هر یک از این مواد می‌تواند ظاهری متفاوت داشته باشد. پارچه کرپ نیز مانند سایر پارچه‌ها از دوام خوبی برخوردار است، این ویژگی باعث شده است تا بتوان از این پارچه برای بسیاری از مانتوهای اداری استفاده کرد.

ضخامت مناسب پارچه کرپ

تنوع در پارچه‌های کرپ بسیار است و می‌توانید این پارچه را با ضخامت‌های متفاوت ضخیم، نیمه ضخیم و نازک خریداری کنید. از پارچه‌های کرپ ضخیم می‌توان به مازراتی، اسکاچی، باربی، گاباردیان و از پارچه‌های کرپ نیمه ضخیم می‌توان به جودون، غواصی، بیسکویتی و پالادیوم اشاره کرد. از کرپ‌های نازک نیز می‌توان به لئونارد، دیور، خاویاری و فلورانس اشاره کرد.

پارچه فلورانس

یکی از انواع پارچه مانتو اداری و البته محبوب‌ترین پارچه‌ها، پارچه فلورانس است که آن را به نام فلورا نیز می‌شناسند. با توجه به سلیقه‌ای که دارید می‌توانید این پارچه را در دو نوع طرح دار و ساده انتخاب کنید. ترکیبی که در این پارچه به کار رفته است ۶۵ درصد پلی استر و ۳۵ درصد پنبه است. در بازار می‌توانید این پارچه را با درصدهای متفاوتی از پلی استر و پنبه خریداری کنید.

پارچه فلورانس

عدم چروکیدگی پارچه فلورانس

یکی از دلایل استقبال از این پارچه برای مانتو چروک شدگی کم است. اگر ساعت‌های طولانی در محیط کار هستید می‌توانید بدون استرس از چروک شدن مانتو مشغول فعالیت خود باشید. یکی از دغدغه‌های کارمندان این است که پارچه‌ای که برای مانتو انتخاب می‌کنند، بدن نما نباشد، این پارچه از ضخامت خوبی برخوردار است و برای یک مانتو اداری مناسب‌ترین گزینه خواهد بود. به هنگام خرید نباید نگران آبرفت پارچه باشید، شما می‌توانید مانتو را بر اساس سایز دقیق خریداری کنید. در میان پارچه‌های لباس اداری این پارچه جزو پارچه‌های کلاسیک، شیک و زیبا به فروش می‌رسد.

پارچه کتان

تن خور عالی پارچه فلورانس

در مقایسه با سایر پارچه‌ها لطافت و نرمی در این پارچه کمتر است. زمانی که شما بر روی پارچه دست می‌کشید، شاید کمی زبری را احساس کنید. تن خور عالی، دوخت آسان، ایستایی قابل قبول، عدم پرزدهی، دوام بالا، عدم حالت کشسانی از دیگر ویژگی‌های این پارچه است. با توجه به اینکه این پارچه خنک است، برای دوخت مانتوهای اداری فصول گرم بیشتر استفاده می‌شود. اگر می‌خواهید در محیط کار یک ظاهر آراسته داشته باشید، مانتو اداری با پارچه فلورانس می‌تواند بهترین گزینه باشد.

پارچه ترگال

از دیگر انواع پارچه مانتو اداری، پارچه ترگال است. استحکام و مقاومت این پارچه باعث شده است تا آن را برای دوخت مانتو اداری نیز انتخاب کنند. الیافی که در تولید این پارچه به کار رفته است ویسکوز و پلی استر است، در نتیجه حالت کشسانی ندارد و رنگ آن ثابت است.

پارچه ترگال

پارچه ترگال چهار فصل است

تنوع رنگی در پارچه ترگال بسیار زیاد است و شما می‌توانید با توجه به محیط کار خود این پارچه را در رنگ‌های متفاوت برای مانتو اداری انتخاب کنید. پرطرفدارترین رنگ این پارچه رنگ سرمه‌ای است که برای مانتو اداری انتخاب مناسبی است. یکی از ویژگی‌های خاص این پارچه این است که مانتو اداری با این پارچه را می‌توانید برای هر چهار فصل استفاده کنید.

سخن پایانی

در دنیای لباس‌های حرفه‌ای اداری، تعادل بین سبک و راحتی در اولویت قرار می‌گیرد. زمانی که شما یک پارچه را از جنبه‌های مختلف از جمله بافت، جنس، ضخامت و رنگ بررسی می‌کنید، رویکرد شما برای انتخاب پارچه تخصصی‌تر خواهد شد. برای خرید مانتو اداری سایز بزرگ و دانستن انواع پارچه آن ها به صفحه مربوطه مراجعه کنید.