مقالات

ترکیب رنگی مناسب برای مانتو و شال تابستانی

مانتو اداری

برای ست کردن روسری و شال با مانتو اداری، ابتدا باید رنگ‌های مناسب با صورت خود را شناسایی کنید و سپس با استفاده از ترکیب رنگ و قوانین انتخاب رنگ، روسری و شال مناسب را برای مانتوی خود انتخاب کنید. ترکیب رنگ های مناسب برای مانتو و شال تابستانی معمولا با توجه به سلیقه افراد انجام می شود.

تطابق رنگ در لباس‌ پوشیدن یکی از اصول مهم استایل است. همچنین مانتو، روسری و شال به عنوان پوشش اصلی زنان ایرانی، نقش مهمی در استایل داشته و رعایت رنگ و ترکیب مناسب، کلید داشتن یک استایل جذاب و خوب است.

اصطلاحات مرسوم در رنگ بندی

  • رنگ پایین: اصطلاحی است که به ترکیب هر رنگ با رنگ سفید اشاره دارد. اگر ترکیب با سفید بیشتر شود، رنگ نهایی روشن‌تر خواهد بود. رنگ سفید به خوبی با رنگ‌های اصلی ست می‌شود و می‌توان از این ترکیب برای ست کردن روسری و شال با مانتو استفاد‌ه کرد.
  • سایه رنگ: وقتی رنگ‌ها با رنگ سیاه ترکیب می‌شوند، به آن سایه رنگ می‌گویند. هرچه ترکیب با سیاه بیشتر باشد، رنگ تیره‌تر خواهد شد. قرار دادن لباسی با رنگ مشکی و رنگ های دیگر در کنار یکدیگر به خوبی به نظر می‌رسند و ست می‌شوند.
  • تن رنگ: رنگ‌های تن در واقع ترکیبی از هر رنگی با خاکستری هستند. خاکستری به خوبی با عناصر تک رنگ هماهنگ می‌شود و می‌توان از آن در ست کردن روسری و شال با مانتو استفاد‌ه کرد.

در بهار و تابستان مانتو چه رنگی بپوشم؟

از میان رنگ‌های گرم بهاری، رنگ‌های هلویی، نارنجی، قرمز، زرد، سبز گرم و تمام رنگ‌های طیف های قهوه‌ای که می‌خواهند روشن باشند محبوب و جذاب هستند.

مانتو با رنگ های پاستلی

رنگ‌های پاستلی نیز معمولاً محبوبیت زیادی در میان خانم ها دارند، به ویژه کت و لباس‌هایی که با شال‌های آبرنگی ست می‌شوند. اکثر رنگ‌های پاستلی روشن هستند و به ندرت شامل رنگ‌های تیره می‌شوند. برخی از رنگ‌های پاستلی مهم عبارتند از: خاکستری روشن، سبز نعنایی، هلویی، لیمویی، زرد ذرتی، بنفش یاسی، رز کم رنگ و سفید. به یاد داشته باشید که انتخاب رنگ‌ها باید با توجه به سلیقه شخصی و تناسب با پوست و فصل سال صورت گیرد.

رنگ‌های پاستلی معمولاً به عنوان رنگ‌های بچگانه و برای ایجاد حالت شادی و خنده نیز مورد استفاد‌ه قرار می‌گیرند.

به عنوان مثال، رنگ پاستلی صورتی به دلیل شادی و خنداندن معمولاً برای طراحی اتاق کودک، لوازم آرایشی و محصولات پوستی مورد استفاده قرار می‌گیرد. به طور مشابه، رنگ پاستلی آبی به دلیل آرامش و صلابت معمولاً برای طراحی اتاق خواب و لوازم آرایشی استفاد‌ه می‌شود.

مانتوی طوسی را با چه شالی می توان ست کرد

برای ست کردن شال و روسری با مانتوی طوسی، می‌توانید از رنگ‌های ویزه به جز قهوه‌ای استفاد‌ه کنید. راهنمایی دقیق تر و کسب اطلاعات مناسب در انتخاب رنگ‌های مناسب می‌تواند در انتخاب مانتو مفید باشد. برای ست کردن با مانتوی خاکستری و طوسی، رنگ‌های پاستلی و تن‌های رنگ‌های مختلف پیشنهاد می‌شوند.

رنگ‌های پاستلی برای ست کردن شال و روسری با مانتوی طوسی بسیار جذاب هستند. دو رنگ پاستلی که به خوبی با طوسی ست می‌شوند و در بین خانم‌ها مورد توجه قرار می‌گیرند، رنگ زرشکی و صورتی است.

ست کردن مانتو سفید با شال

برای ست کردن شال و روسری با مانتوی سفید که یک رنگ خنثی است، می‌توانید از تمام رنگ‌ها استفاده کنید. برای انتخاب دقیق‌تر، رنگ‌های روشن، ته رنگ و رنگ‌های پاستلی بهترین انتخاب خواهند بود زیرا با مانتوی سفید به خوبی ست می‌شوند.

ست کردن روسری با مانتو مشکی

رنگ مشکی به عنوان یک رنگ خنثی، با تمام رنگ‌ها به جز قهوه‌ای و سرمه‌ای به خوبی ست می‌شود. رنگ‌های تیره و سایه رنگ‌ها بهترین انتخاب‌ها برای ست کردن با رنگ مشکی هستند. در ست کردن شال و روسری با مانتوی مشکی، رنگ‌های زرشکی و قرمز نیز بین خانم‌های ایرانی محبوبیت دارند. ست کردن مانتوی مشکی با یک شال زرشکی و قرمز تیره، یک انتخاب شیک برای خانم‌هایی است که رنگ قرمز با رنگ پوست و مویشان تناسب خوبی دارد.

ست کردن شال با مانتو آبی کاربنی

رنگ آبی کاربنی نیز یکی از رنگ‌های پرطرفدار در بین خانم‌های ایرانی است. رنگ هایی مانند سرمه ای و آبی تیره به دلیل نزدیکی به رنگ آبی کاربنی می توانند با این رنگ ترکیب شوند. ست این رنگ ها با آبی کاربنی استایلی شیک و سنگین برای شما ایجاد می کند.

در صورتی که به دنبال ست رنگی جذاب‌تری هستید، می‌توانید از رنگ زرد لیمویی و سبز روشن نیز استفاد‌ه کنید. یکی از بهترین و پرطرفدارترین ست‌های رنگی با آبی کاربنی، استفاد‌ه از شال و روسری زرد لیمویی است.

در صورتی که از این رنگ‌ها در ست کردن روسری با مانتو آبی کاربنی خوشتان نمی‌آید، می‌توانید به سراغ رنگ سفید بروید. ست کردن روسری یا شال سفید با مانتوی آبی کاربنی، یک ست دخترانه شیک برای شما خواهد بود.

همچنین، اگر از رنگ‌های روشن خوشتان نمی‌آید، می‌توانید یک روسری یا شال مشکی یا سرمه‌ای را با مانتوی آبی کاربنی ست کنید.

ترکیب صورتی و رنگ های دیگر

ترکیب صورتی و سبز در واقع ترکیبی از دو رنگ پرانرژی و شاد است که به چهره شما زیبایی و شادابی بیشتری می‌بخشد. شما می‌توانید از این ترکیب رنگی با استفاده از روسری و شالی که در آن رنگ سبز و زرد بسیاری استفاده می‌کنید، در استایل خود تجربه کنید. این ترکیب رنگی به استایل شما جذابیت و شادابی می‌بخشد و می‌توانید با آن احساس خوبی داشته باشید.

برای زیبایی کامل رنگ صورتی، می‌توانید آن را با رنگ مشکی ترکیب کنید. با استفاده از این دو رنگ، می‌توانید کاملاً متفاوت از بقیه بدرخشید. به عنوان مثال، می‌توانید یک روسری مشکی را با یک کت صورتی ست کنید یا برعکس، یعنی یک روسری صورتی با یک کت مشکی. این ترکیب رنگی به چهره شما جذابیت و خاص بودن می‌بخشد.

ترکیب رنگ صورتی با قرمز نیز می‌تواند استایلی خاص و زیبا را برای شما ایجاد کند. با استفاده از کت یا کفش قرمز و ست کردن آن با یک روسری صورتی و یا استفاده از اکسسوری‌هایی با این رنگ‌ها، می‌توانید ظاهری فوق العاده داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *